ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Αυτοκίνητο

Το πρώτο αυτοκίνητο κατασκευάσθηκε το 1769 απο το Γάλλο Μηχανικό (Γκινιό) και αποτελούσε ενα απο τα πιο αρχαία  όνειρα του ανθρώπου μια μηχανη με τροχούς  μαζί με την  πτήση.


Το πρώτο είχε 3 ρόδες, γιατί άραγε;  και για την κίνηση του ο Γκινιό χαλιναγωγησε τη πολύ γνωστή τότε δύναμη του ατμού που παραγόταν σε ενα ατμολέβητα, Είχε μια εντυπωσιακή ταχύτητα των 4 χλμ την ώρα και το πρωτότυπο μπορούμε όλοι να το θαυμάσουμε ακόμα και σήμερα  στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Η λογική ήταν λάθος και πολλοί ασχολήθηκαν να βελτιστοποιήσουν το αυτοκίνητο με ατμομηχανή αλλα παρόλες τις προσπάθειες δεν μπόρεσε ποτε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 20 χλμ την ώρα αφου η πολυ βαρια μηχανή δεν το αφηνε να το κάνει αυτό. Το καλό όμως ήταν οτι η ατμομηχανή βρήκε το τομέα της αργότερα στους σιδηροδρόμους..

Ολα άρχισαν να κινούνται στο χώρο των αυτοκινήτων με τη μηχανή εσωτερικής καύσης. Οι εργασίες και εφευρέσεις απο το 1876-1882 του γερμανού μηχανικού ΟΤΤΟ και του DAIMLER το 1885 έκαναν τη διαφορά και το άλμα.

Όμως το 1900 οι αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες αρχίζουν τη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων βασιζομενες σε 2 βασικές αρχές.

Μαζική παραγωγή αρα φθηνότερο κόστος για τον καταναλωτη

Τυποποίηση στα ανταλλακτικά αυτοκινήτων και εξαρτήματα αυτοκινήτου.


Τα κύρια μέρη του αυτοκινήτου


Αμάξωμα:

Στόχο έχει την προστασία των επιβατών, την ανεση και την ασφαλή μεταφορά τους


Σύστημα Παραγωγής Δύναμης η Ισχύος

Περιλαμβάνει τον κινητήρα με υποσυστηματα (τροφοδοσίας καυσίμου, εναρξης, ψυξης και λιπανσης). Σκοπός του είναι η παραγωγή μηχανικής ενέργειας για την κίνηση του αυτοκινητου.

Σύστημα Μετάδοσης Κίνησης

Αποτελείται απο το σετ συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, αξονες μεταδοσης κίνησης με τους αρθρωτούς συνδέσμους, , διαφορικό και τα ιμιαξόνια ακραίας μεταδοσης κίνησης στους τροχούς.
Σκοπό έχει να μεταφέρει την κίνηση του κινητήρα στούς κινητήριους τροχούς.

Σύστημα Διεύθυνσης


Η κατεύθυνση του οχήματος εκεί που θέλουμε με το κατάλληλο στρέψιμο των τροχών.

Σύστημα Ανάρτησης


Εχει σκοπό να παραλαμβάνει και να αποσβένει τους κραδασμούς που οφείλονται σε ανωμαλίες του εδάφους και που μεταδίσονται μεσω τροχών στους επιβάτες η το φορτίο. Εδω υπάρχει το αμορτισερ αυτοκινήτου

Σύστημα Πέδησης(φρένα)


Έχει ώς σκοπό να μειώσει γρήγορα την ταχύτητα μεχρι την ακινητοποίηση του οχήματος οταν παρουσιασθεί ανάγκη. Ανταλλακτικα που φθείρονται γρήγορα αποτα πολλά φρεναρίσματα είναι τα τακάκια φρένων.

Ηλεκτρικό Σύστημα

Ομαλή λειτουργία κινητήρα, φωτισμός και ελεγχος ηλεκτρικών εξαρτημάτων.

Πλαίσιο ή άλλοιως σασί

Είναι η βάση του οχήματος πάνω στην οπόια στηρίζεται το αμάξωμα, ο κινητήρας και ολα τα συστηματα. Συνήθως τα μικρα επιβατικά συγχρονα οχήματα έχουν αυτοφερόμενο αμάξωμα που παίζει και το ρόλο του πλαισίου.


Βοηθητικά συστήματα

Μικρά ανεξάρτητα συστήματα που στοπό έχουν να εξασφαλίζουν συνθήκες άνεσης και ασφάλειας τόσο στους επιβάτες οσο και στο ιδιο το οχημα.

  •  σύστημα αερισμού-θερμανσης
  •  συστημα παθητικης ασφαλειας
  •  αντικλεπτικα συτηματα

Μετα την μεγάλη επιτυχία των εκπαιδευτικών άρθρων για το αυτοκίνητο και τα εξαρτηματα αυτοκινήτου γράψαμε και το παρόν για να βοηθήσουμε οσους δεν ξέρουν το αυτοκίνητο να μπορούν να μαθουν ευκολα και γρήγορα χωρίς να είναι ειδικοί βασικά πράγματα με σκοπό τη καλή χρήσητου και κάποιες γνώσεις  για να μην πληρώνουν συνεχώς τα ιδια και τα ιδια σε ανταλλακτικά αυτοκινήτων απο κακη χρήση.

Πολλές φορές τελικά δεν φταίει το αυτοκίνητο.